یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۰۷:۲۶

نخستین سكوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به بهره‌برداری می‎رسد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس از راه‌اندازی سكوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی تا پایان هفته آینده خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شركت نفت و گاز پارس، محمد مشكین فام در جریان بازدید از طرح‌های گازی پارس جنوبی گفت: به‌زودی و تا پایان ماه جاری، بهره‌برداری از سه سكوی گازی و تكمیل اولین زنجیره تولید طرح‌های ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی محقق می‌شود. مشكین فام بابیان اینكه در روزهای آتی، سكوی اقماری 24A از یارد شركت صدرا بارگیری و آماده حمل می‌شود، اظهار كرد: سكوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی كه عملیات نصب آن پیش‌ازاین انجام ‌شده بود تا پایان آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دو سكوی فاز ١٣ به‌زودی تولیدی می‌شود

وی با اشاره به اینكه كار راه‌اندازی سكوهای موقعیت B و D فاز ١٣ پارس جنوبی پس از عملیات نصب در موقعیت دریا بسیار مناسب است گفت: امیدواریم دو هفته دیگر سكوی موقعیت اصلی B و تا اوایل بهمن‌ماه نیز سكوی موقعیت اقماری D به بهره‌برداری برسد. مشكین فام روشن شدن پایلوت مشعل سكوی ١٣B در بازه زمانی دو روز از آغاز عملیات هوك آپ (اتصالات فصل مشترك) را کم‌نظیر توصیف كرد و گفت كه این اقدام حاوی ثبت ركوردی جدید در عملیات فوق و نشانگر توان بالای متخصصان داخلی در كاهش چشمگیر زمان راه‌اندازی سكوهای گازی است. مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس وضعیت راه‌اندازی واحدهای پالایشگاهی این دو طرح را مثبت ارزیابی كرد و ادامه داد: هم‌زمان با آمادگی سكوها، تمهیداتی در حال انجام است تا زنجیره تولید در هرکدام از طرح‌های یادشده تكمیل شود. وی كه پیش از حضور در طرح‌های توسعه ١٣ و ٢٢ تا ٢٤، از تأسیسات پالایشگاهی فاز١٤ بازدید كرده بود، درباره وضعیت كلی این طرح گفت: در بخش دریا علاوه بر دو سكوی تولیدی كه هم‌اکنون نقش مهمی در افزایش تولید زمستانی گاز از پارس جنوبی را بر عهده‌دارند، سكوی سوم طرح تا پایان سال آماده انتقال به موقعیت این بلوك می‌شود. در بخش پالایشگاهی هم بر روی تأمین كالاهای باقیمانده و ایجاد جبهه‌های كاری تمركز می‌شود.

مخازن میعانات گازی آماده دریافت میعانات پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی

مشكین فام در بازدید از طرح ساخت مخازن ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی فازهای پارس جنوبی یادآور شد: از اول دی‌ماه ٤ مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی دو میلیون بشكه میعانات گازی آماده‌شده و در حال حاضر برای انتقال میعانات گازی تولیدشده از پالایشگاه‌های گازی منطقه و انبارش در مخازن موجود، منتظر هستیم مجوزهای موردنیاز از سوی مدیریت نظارت بر تولید و همچنین مجتمع بهره‌بردار پالایشگاه‌های گازی منطقه صادر شود. به گفته وی این مخازن ذخیره‌سازی، به‌عنوان ظرفیت احتیاطی عمل می‌کند، به این معنا كه علاوه بر تأمین مستمر و دائم خوراك پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، در شرایط محدودیت صادرات، میعانات گازی را ذخیره خواهد كرد.



  کد خبر : 6181
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :